درد سینه (آنژین صدری)

قلب انسان مانند سایر قسمت های بدن برای اینکه بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد نیاز به غذا و اکسیژن دارد. عروق یا رگ های خونی ویژه ای که برای قلب خون اکسیژن دار و عناصر غذایی را فراهم می آورند به نام شریان های کرونری معروف اند. این رگ ها در سطح قلب قرار دارند این رگ ها در دو شاخه اصلی راست و چپ تقسیم می شوند که این شاخه ها نیز به شاخه های کوچکتر دیگری در قلب تقسیم شده که در مجموع نیاز های غذایی و اکسیژن قلب را تامین می کنند.

در صورت تنگ شدن این عروق کرونری , قلب قادر نیست که خون اکسیژن دار کافی دریافت دارد. کاهش خون اکسیژن دار باعث ایجاد درد قفسه سینه (آنژین صدری) می گردد.

این درد معمولا زمانی اتفاق می افتد که میزان نیاز به اکسیژن در قلب زیاد می شود مثل درد سینه به دنبال فعالیت های جسمانی , استرس های عاطفی یا درد سینه به دنبال خوردن یک غذای سنگین....

هر چقدر میزان تنگی عروق کرونری قلب بیشتر شده به همان اندازه خون رسانی به قلب کمتر و کمتر می گردد. در نتیجه شدت و دفعات بروز درد سینه به مرور بیشتر می گردد.

در صورتی که انسداد حاد این عروق تنگ شده (اغلب به علت لخته خون) ایجاد شود سکته حاد قلبی بروز خواهد کرد. در این حالت جریان خون به یک منطقه از قلب کاملا قطع می شود.

درد های ناشی از سکته های قلبی عموما بسیار شدید تر و با مدت زمان طولانی تر همراه می باشد.

و در آخر بهتر است بدانید هر درد سینه ای درد قلبی نیست علت های دیگری نظیر ناراحتی های گوارشی استرس های روحی بیماری های ریوی و بیماری های پستان می توانند درد های مشابه درد قلبی را ایجاد نمایند. تشخیص درد قلبی با پزشک مربوطه و پس از معاینه کامل بیمار و آزمایش های خاص می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:, | 19:38 | نویسنده : arminkarimian |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.